onsdag 12 mars 2008

min resa

...när bussen kom för att hämta upp de som var sena till gate trodde jag att det var just därför bussen kom. När jag fick syn på flygplanet förstod jag dock att så var inte fallet. Då när jag skojade att jag skulle flyga till skidåkningen med en privat jet insåg jag inte att jag nästan talade sanningen. Flygplanet som rymmer 20 pers och kommer ihåg andra världskriget förklarar också det skämtsamma biljettpriset.
Nåväl, framme i fjällen utan förhinder innan midnatt.
Närmaste dagar har jag ägnat mig åt att inte få fullständig frispel på Mr.know it all and Mrs. what a hell are you wearing...och lyckades delvist med det.
Halva måndagen spenderade jag i magiska Prag och försökte att få tillbaka lite av min förlorade energi.
..tanke på hemresan tvingade mig att liquer me up. Tänkte då att bara på det viset hade jag någorlunda chans att inte bry mig om jag överlever igen det transportredskapet som skjutsade säkert den första tjeckiska presidenten.
Måtligt berusad hittade jag till slut till gaten..som tur var,var flyget försenat så jag slapp skrikandet i högtalarna.
Resten av dagen hände med flyt.

3 kommentarer:

beerbelly sa...

Hehe låter farligt. Verkar som du hade kul i prag och hoppas du hade det annars med.
Ha en super kväll!
Kram

Nollan sa...

Välkommen hem! Låter som att resan var likt det mesta du verkar företa dig, intensiv ;). Blev det någon kul skidåkning då? Hoppas det känns okej att vara hemma igen.
Kram

11 - Menea sa...

Tackar..det känns mer än okej att vara hemma, man bör inte besöka föräldrar så här tätt på.
förtsätter mitt intesiva liv på skånska marken:-)