fredag 22 februari 2008

rehab

..jag tenderar att betee mig ganska clueless när jag befinner mig mitt i en stor hilirious scen och när det enda som bedöms och levs i är ett spännande right here right now.
Dock för eller senare brukar det alltid komma en reklampaus då det finns tid att reflektera över what the hell is goin on.
Sen när alla små oskyldiga ord och verkliga handlingar faller på plats och tillsammans med mina varsel plötsligt skapar en helhetsbild, avslöjas hela filmen för mig, klart och tydligt, från början till slut.
..jag tenderar också att på mitt lilla sjuka sätt underhållas av halvpatetiska och ibland ganska plågsamma utsättnigar fram till en viss punkt...men bakom den punkten när allt plötsligt får ett samband ser situationen inte längre så spännande och underhållande ut och med det inte intressant att bry sig om mer..jag förblir en 100% ren jag även om ljuset är släkt.

6 kommentarer:

beerbelly sa...

Vet inte om jag fattade nu.. får kolla imorgon igen. Tror det ändå... Det är nog så det är att bli förälskad?
Bra och rätt att du förblir 100% du oavsett!
Hoppas du har super kul och bra ikväll.
Kramar

11 - Menea sa...

kanske en fundering över varför jag står ut med vad jag står ut med ett tag. men sen även jag får nog och går tillbaka till mig själv.
kram

beerbelly sa...

Ja så är det kanske, det vet bara du förstås. Låter rätt och bra att fundera lite efter en stund oavsett.
Kramar

Greenchili sa...

Det är mycket som är bra att fundera över efter ett tag, både den andres och sina egna värderingar och prioriteringar och varför man väljer som man gör. Själv tänker jag ha en personlig utvärdering av mig varje år, bara för att :)

Stor kram gumman, call u later <3

Nollan sa...

Det är väl en talang att kunna ge sig hän fullständigt för en tid. Bra dock att förr eller senare kunna stanna upp och ta sig en funderare och utvärdera. Men så länge man inte orsakat sig själv eller någon annan allt för mycket skada och har förmågan att förblir sig själv till 100% låter det inte så illa alls, att för en tid leva helt i nuet.
Kramar

la linda sa...

det är nyttigt att fundera och vända ut och in på saker. förhoppningsvis får man det att leda någonstans. jag tänker och vänder och vrider oftast, men det är inte alltid jag vet eller förstår till vilken nytta. om det ens finns en sådan...
ha en rba dag!