torsdag 14 februari 2008

love ya all

Natten i ett annat bo. Igen. Jag ska nog slås en stund till. Jag pallar nog lite till.
Igår förstod att jag har en tendens att lägga alltför stor vikt på vad människor har att säga; om mig, om sig själva, om allt möjligt.
Det ordas, meningas och betees allmänt för mycket och ofta it doesn’t make any sense när man börjar matcha de uttaladen, nedskrivna bokstavihoppsättningar eller låtsasbettenden med verkliga handlingar.
Igår förstod jag att om jag vill se en människa för vad den är så får jag vara lite mer djurisk. Observera nogrannare, lyssna mindre och känna mer efter vad som egentligen förmedlas.
Nu ska jag på en fancy middag.

4 kommentarer:

Nollan sa...

Ord är i många avseenden fantastiska men inte alltid av godo. Människan bakom orden kan vara svår att hitta, men ibland värd att söka efter.
Kramar

beerbelly sa...

Hoppas kämpadet går bra. Det är värt det om du vill förstås.
Ha en super god middag och kväll!
Kramar

11 - Menea sa...

0:an du har så rätt så...
BB: kämpar inte mer, låter det hända bara :-)
kram på er alla

beerbelly sa...

Låter perfekt det :-)
Ha en superkväll.
Kram