tisdag 15 januari 2008

jobbet, kom till 11:an

Åhhh :-( Jag vill inte söka jobb igen. Jag känner att ångesten är på gång.
Man pluggar i 4 år på universitet på en av de svåraste utbildningar, man svettas blod och jobbar så hård att man förutom en fancy titel skaffar sig även stressrelaterade disorders...och sen står man där och är jävla arbetslös.
Jobb som finns ute är man antingen under eller överkvalificerad för. Fyfyfy...tycker inte om att söka jobb. Jag önskar att någon räddar mig från den här situationen.
Någon, please, säg till mig..jovisst, jag har en kompis där som bestämmer och visst jag kan ordna dig en plats där, inga problem...
Jag kräver inget drömjobb till och börja med men en start. Ska det vara så jävla svårt?

2 kommentarer:

beerbelly sa...

Känner tyvärr ingen i den branschen. Tror det ordnar sig förstås men fattar om det är jobbigt nu.
En variant är att kolla vilket företag du vill jobba på. Strunta i annonser först alltså. Sen ringa/maila det företaget be om lite info. Fråga vem du ska prata med om ev jobb osv. Säkert svårt att få jobb men med lite tur så funderar de på att anställa eller vet att de ska det om ett tag.
Ja du vet säkert allt det här..
Hoppas du får en bra kväll oavsett!
Kramar

Greenchili sa...

Usch ja... det där har vi gått igenom en del! Visst är det lätt att tröttna på eländet, men på något sätt så kommer du att ordna detta - det kan vi åtminstone vara säkra på!

Kramar <3