måndag 29 oktober 2007

om 56 dagar....

Hur kan det vara möjligt att en extra timme på morgonen inte gör någon skillnad alls? Jag måste verkligen börja med att lägga mig tidigare.
I alla fall...hur än jag försöker så nää..jag njuter verkligen inte av höstregnet. Mycket på väderfronten kan jag gå med på, snöstorm, stekande sol eller inte...kan till och med sträcka mig till att inte klaga på vinden men höstregn i stan, näää...onödigt.
Eftersom detta inte kommer som en banbrytande nyhet bör jag kanske överväga inför framtiden att säsongsjobba i en annan del av landet under höst och vintertiden. Så kan jag bli av med de varårliga frustrationer.
Den råa slaskiga stadsvinter är nämligen inte heller nåt jag längtar efter. På grund av detta har jag alltid tyckt att jag vill bo där det är varmt och varmare. Men egentligen de fyra säsonger är så speciella och unika var för sig så att jag inte skulle vilja gå miste om det. Men tyvärr i stan oavsett årstiden smälter allt samman till gråa ytligheten fylld med stress och likgiltighet. Det är lätt att blir förblindad och orätvis.
Idag har jag sett en julstrumpa i affären..ja,det är bara att konstatera att iår är jag fortfarande julrädd.
Får jag inte den här lägenheten så är det nog meningen att jag ska bo någon annanstans.

Inga kommentarer: