söndag 28 oktober 2007

28:e oktober... historiskt avgörande dag




Eftersom min helg hade aldelles för få timmar så ska jag retroaktivt överblicka de gångna dagar idag.
Lördag
Morgonen började som vanligt med att sätta klockan på snooze och till följd därav utflyktades det till en annan sjö istället.Vombsjö. Utan färja.
Helt vindstilla, lite disigt, varmt och fridsamt. Lovely. Perfekt för att promenera lägst stranden, filosofera och plocka lite färgglada löv och buskblommor jag aldrig sett innan.
Återsittandes i soffan efter en lyckad utfärd blev jag underrättad om att OH-halten i mitt blod bör vara på 0 typ nu. Och det säger du NU??? Jag tänkte att jag var extra flummig.
Med min taskiga OH-dehydrogenase kommer det nog att dröja några extra timmar till att komma på 0. Nja,då blir jag i alla fall helt nykter när det är dax att lägga sig.
Kvällen var riktigt nice, kommer inte ens ihåg när jag skratade så mycket sist..Skit samma om det berodde på resten av vodka i blodet eller ett helt enkelt riktigt enanstående sällskap.
Söndag
Klockan 11 blev klockan 10 och det är en acceptabel tid att kliva upp med tanke på hemankomsten.
Min vackra flicka och vår nyskaffade grabb har träffats för första gången. Ett väldigt lyckat möte.
Det roliga är att min hunna o hästa påminner om varandra.
Kompakta kanonkulor, mattokiga halvignoranta kelgrisar som puttar på armen med nosen och följer efter en överallt. Slump eller ännu en bit av det stora puzzlet?
I veckan, mitt på dagen som blixt från blåa himmel, fick jag en uppenbarelse om hur jag skulle kunna använda min utbildning, kunskap, talang och tro.Complementery and alternative medicine research..Ska undersöka möjligheter...this could be it vad än det nu ska innebära..
Först jobba sen bouldra...funkade bra :-) Och min mamma säger att jag aldrig lär mig..

1 kommentar:

Greenchili sa...

Det ser så mysigt ut att rida, funderar på om jag själv ska våga mig på det någon dag...

Kram