onsdag 31 oktober 2007

den som skrattar till slut skrattar nog finast

En fördel med att inte sova alls är att man är uppe långt innan klockan ringer.
Andra fördelen är att mycket blir gjort för att man är tvungen att vara hyperaktiv och fokuserad.
Tillkommer dock vissa varningar för dem som vill prova. Man ser helt slut ut, beteer sig lite förbi och känner sig påverkad. Om man samtidigt håller på och konstant producerar enormt med adrenalin, riskerar man att hamna på 36:an eller snarare på 52:an i slutet av dagen.

Idag vill jag faktiskt aktivt ignorera alla potentiella småäventyr.
Min huvuduppgift blir att lägga upp en strategi för mig och min babygirl så att vi klarar av tonårslivet utan att jag måste sluta mitt jobb och vara hennes taskiga heltidsövervakare.
Detta är faktiskt väldigt viktigt och inte går att negligera längre eller naivt hoppas att det ordnar sig till det bästa av sig själv.

Inga kommentarer: