torsdag 1 november 2007

vem bytte parkeringslampa?

Först lite retroaktivt
Äh what a hell, vad ska det spela för roll om jag går ännu tidigare när jag åndå redan bestämt att gå tidigt. Chai latte, cheesecake och lite vett tackar man inte nej till i första taget.
Kvällen var fylld med överraskande insikter och slutade väääldigt tidigt.

Dagen efter
Det ser ut som att min predatorblomma har sett sina bästa dagar. Tråkigt men oundvikligt slut under min omsorg. Helt makalöst att hunden är fortfarande vid liv.
I alla fall, fraktar mig till jobbet med fickan fylld med enkronor och orden i huvet, NU lyser du,va, din lilla lampjävel.
Såklart blir jag tvungen att ringa till räddare i nöden för att mynten ska ligga i parkeringsautomaten. Åtminstone har jag inte glömt att flytta bilen framför huset.
Sedan fick jag ett besked om att jag skulle ha en annan lägenhet än den jag var o tittade på.
Varför döper man hästen till Snorre? Han får helt enkelt bli talats om som Hästen eller Islänning.

Inga kommentarer: