tisdag 22 januari 2008

Så, hur var din helg?

Började oslagsbart.. eftersom jag också vrålade..vi har tagit examen, fan vad vi är bra..kändes det verkligen som min examensfest och också som en underbar closure av studentlivet. Även då jag smygpluggar nu igen.
Sådär långt efter midnatt, efter vi bytte nummer och obligatoriskt inplanerade massor av aktiviter begav vi oss till medicinska föreningensfest på AF Borgen. Där kände jag dock att ville behålla den fina bilden av studentfestandet och smög därifrån och också för att hinna tvätta.
Efter tvätten hälsade jag på pöjken..den näst bästa hunden alive...även om han har fått nya, av mig personligen utvalda ”föräldrar” som är minst sagt underbara, är inte allt skrivet i sten. Det vet jag.
Som jag redan nämnde, på grund av att mina jazz people inte fick lov att lämna Oslo, blev det en lugn lördag utan jazz. Nja..jo, lugn fast rökig och flummig.
När man är iväg, på besök eller semester, vill man få ut från stället det mesta möjliga, man vill utforska, se, uppleva, ha roligt, ta bilder. Plötsligt slog det mig att jag har varit på ”besök” i skåne i ett decenium och att det är dags att utforska, se, uppleva och ha roligt här. Jag har bil vilket ger mig möjlighet och en hund vilket ger mig anledning att leta efter andra ställen än bokskogen att lufta sig i. Och det var för det mesta det jag ägnade mig åt i söndags.

Jo..nu är det som så här att min lilla blåa anka inte kan utföra jobbet som en utforskande och stödjande expeditionsfordon .. mitt behov av en jeep är därmed motiverat.
Sen ska vi köra Paris-Dakar, har vi bestämt med lejonet över en kopp kaffe. Ideen blev sen presenterad after work för förstående och minst lika entusiastiskt sällskap från australien.
Nu ska jag förbereda mig inför journal club - min sista presentation. På eftermiddag händer skola. Efter det får det bli någon fysiskt aktivitet.

3 kommentarer:

beerbelly sa...

Grattis till examen!
Kul med fest och riktigt skönt med promenad. Hunden är en bra motivation att komma ut förstås. Fin bild med förstås. Även om vädret verkar liet tveksamt.
Paris-Dakkar med. Inga små planer/äventyr heller :-). Cool.
Busy idag emd. Hoppas du får en riktigt bra dag!
Kramar

Greenchili sa...

Du är jättebra på att ta bilder, men det visste vi ju :)

Har försökt ringa, men funkar inte. Hör gärna av dig - jag finns på mobilen!

Puss

11 - Menea sa...

Tackar:-)Tackar:-)
Åh vädret? Har slutat reagera på det "normala" vädret..nu konstaterar jag bara för mig själv, mest för att välja rätt påklädning.
Chill': nää telefonen funkar inte..nästa vecka? kanske? ganska skönt faktiskt när man har vant sig..