fredag 25 januari 2008

fortfarande en fredag

En självutnämd vän till mig..han som gärna ställer upp efter att allt redan är ordnat..har gjort det igen!!!!!
Eftersom jag inte är svensk är det inte helt lätt för mig att skriva personliga brev för jobbsökning på korrekt svenska. Därför behöver jag att en svensktalande människa korrekturläser det jag har skrivit och tipsar kanske om eventuella ändringar.
Bäst var mrX11, han var snabb, smidig, tänkte på samma sätt som jag.
Chill' var väldigt duktig hon oxå på att läsa genom mina brev och rätta till språket.
MrX11 har annat för sig nu och Chill' bör ha annat för sig nu, än att rätta mina brev...och jag klarar mig faktiskt inte utan en svensk människa i den bemärkelsen. Där kom min vän i bilden...visst, lovely säger han...det är bara att maila över det och I fixifixi. Deadline har passerat och inget är fixifixat...men kanske om ett halvår, efter jag har fått jobbet?

5 kommentarer:

beerbelly sa...

Trist...
Hoppas du får jobbet ändå :-)
mer kramar till älvan!

11 - Menea sa...

Nåt jobb får jag nån gång..är jag naiv om jag fortfarande hoppas på ett jobb jag kommer att gilla? Som detta?
Kramar BB

beerbelly sa...

Klart du inte är naiv. Bra med högt ställda mål. Sen kanske man får ta ett sämre tillfälligt men det är en annan sak. Fortsätter man leta så hittar man!
Kramar 11

Greenchili sa...

När jag kommer hem från min lilla resa har jag tid att korrekturläsa igen, ifall du vill. Det tar nästan ingen tid och det är trevligt att känna sig lite behövd, på ett lagom plan *puss* Nu åker jag!

Ps. Vilket asshole. Bättre att säga att man inte har tid eller inte kan än att slösa bort din tid på det viset. Ds.

11 - Menea sa...

Tack..ja det vill jag...säg till när planet blir överlagom...ska nämligen söka ganska aktivt,har jag tänkt.
ett-två företag om dagen..är det lagom?
kram