lördag 24 november 2007

förberedelser inför en drömmarlik igårdag

Inte helt genomtänkt att gå och lägga sig med orden "jag får inte glömma att ta med mig skivan imorgon bitti" i huvudet...
I alla fall.. idag fick jag rida islänningen igen.
Han vägrade att röra på sig i lite snabbare takt så jag passade på och fantiserade mig bort till stilhet och harmoni....när man på morgonen lastar hästa, visslar på hunna och ge sig ut med ett enda syfte; att vara ute. Med hästen och hunden. Hur länge man känner för det, ingen tid att passa, inga plikter att uträtta, ingen katt att mata...
Dagdrömmar bör man låta träda fram, de talar om för en vem den ärliga "jag" är och uppenbarar vad man ärligt tycker om. Det tar tid att samla dagdrömmar men helhetsbilden blir klarare med varje nytt avsnitt.
Att spendera tid ute själv, då en annan människa inte kan störa ens uppmärksamhet från "just nu", ger en viktiga insikter.
Sen får man komma hem och blogga, haha.
Idag har jag faktiskt för första gången plockat isär, rensat och satt ihop en Unique.

Gud vad jag saknar min fantasibild av det livet vi hade kunnat få med den människan jag önskade han var.

Inga kommentarer: