måndag 22 oktober 2007

hästskoavtryck på magen bär med sig mycket lycka

1,5 dl av antioxidanter i 13,5% form på 43min ger en 24timmarshuvudvärk.
Nåväl..
Nåt år sedan i ett av mina tappra försök att få reda på vad jag ville få ut från livet skrev jag en lista med saker som jag hade velat göra om inte ens sky was the limit.
Listan hade såklart försummats då jag satte mitt liv on hold och envist insisterade att prioritera utbildningen.
Det jag kommer ihåg från listan är att ha en häst som jag kan ta ut och rida när jag har lust med det.
Att följa med en vännina ut på landet och rida travhästar nån gång ibland är close enough och mer än godkänd i den bemärkelsen.
Easy as said...på väg till stallet.
Hur än det hade gått till, en timme senare blev jag utsatt till en omhändertagare av en skit fin isländsk häst. SJYYSST
Med största förtroende, nästan hemligt så att ingen ser, får jag ett redskap i handen av stallets alfahonan...?????...inte det blekaste aning...
Hästarna borstas, kläs på och alla är redo att rastas.
ÅÅHHH livet är värt att levas! Man blir ett med naturen. Det är mörkt, endlösa åkern där bara månsken visar vägen och tillsammans med sjärnorna ger liv till den djupblåa himmel. Rosa moln flyter ovanpå en damn som är täckt av silvriga skuggor... oförfalskad romantik.. saknar ord..
Härnäst sitter jag på backen täckt med lera....hästen i helvetet....Får väl promenera tillbaka.......Ja ja det var ju kul att ha "en egen" häst i en hel halvtimme...efter detta kan jag knappast anses som en lämplig kandidat för whatever de har förväntat sig av mig.
När jag hör repliken (som jag har uppfunnit)... Han har aldrig gjort så innan...vet jag att min position som omhändertagare står kvar och att förutom de dagar jag måste.. får jag rida honom när jag vill.
Om inte annat så mocka lite skit nån gång i veckan kommer nog bara att vårda mina värderingar.

2 kommentarer:

Greenchili sa...

Det låter som om du haft en händelserik dag på landet. Massor av ansvar med en häst, men också mycket glädje :)

Oskar sa...

Hej min sköna ! Läste att det gick bra med ridandet :-) fniss !
Hur kändes det dan efteråt, lite öm både här o där eller?

Kram Oskar