söndag 21 oktober 2007

första dagen av det nya livet


Eftersom jag har bestämt mig att stanna i detta landet ett tag till,blir det nog bäst för alla involverade inklusive mig själv att förbättra mitt svenska språk.
Att skriva är ju väl inte ett helt fel sätt att göra det på. Dessutom har jag en tendens att bevittna eller vara involverad i helt sjuka händelser som är värda att dokumentera.
Om jag är konsekvent så slipper jag också att undra vad fan har jag gjort de senaste åren. Man tvingas ju också att leva, så att ens blogg blir överhuvudtaget av.
En kycklinskebab senare lärde jag mig..nej nej blev påmind om att det inte var såå genomtänkt att gå och pipettera efter man hade bouldrat.
Killen säger..vi stänger om en timme..ye ye gott om tid att successivt förvandlas till Papay och bli skicklig på att arrangera sina fall.
Tar gröna leden. Själva färgen anger de enklaste problemlösningar... HHMM.. Äntligen, min master degree blir plötsligt tillräcklig då jag lånar några omärkta grepp.
Sjysst atmosfär, sköna människor, melike-musik. Total mental avslappning.
Bestämmer genast att denna aktiviteten kommer åter igen att bli en del av mitt liv.
Hur tänker folk som ringer och frågar ?! vad fan gör du på stranden nu?! Vaddå? Flörtar med havsboardarna efter att hunden traslat in sig i deras glidesnören och renar mina stenar.
Skulle inte tro att det kunde bli så omöjligt att fylla flaskan utan att kontakta vattnet med mer än en hand.I alla fall mina fötter skulle säkert tåla en operation utan bedövnig när jag var klar.
Riktigt sjysst ljus dock. Junghusens miljö påminner då om bilder från Japan.Inte tänkt på det innan faktiskt. Måste skaffa mig en kamera som inte går på mina nerver med sina 6 sekunder och automatiska inställningar.
Varför kan man köra 120 på motorvägen i Halland, det kan man fråga sig.
Common' in gangsters the dagis är tillräckligt stor för oss alla:-)

1 kommentar:

Greenchili sa...

Jag tänker vara den första som kommenterar :)

Man får köra i 120 i Halland för att de är utomjordingar *feigned shock*