fredag 4 januari 2008

en lång sån utan titel :-)

..4 veckor till utan internet och telefon i mitt nya bo..desto större anledning till att spendera en ännu större del av min fritid på mitt gamla jobb :-)alternativt får jag ägna mig åt massor med aktiviteter in the real life istället för att leta efter min plats in the cyber space.
Jag lever i kartonger och säckar..eftersom jag har hållit på och packat i flera månader så har jag bara en svag aning i exakt vilken låda finns de stuff jag behöver just nu.
När jag avvecklat min hemmagjorda hinderbana kommer mitt nya bo att funka fint tills det är dax att lämna byn för gott.
Människor runt om i hela sverige har förstått ganska lääänge att jag ska byta bo. Jag har klagat och gnällt om det lite överallt sen oktober.
I alla fall, när flyttedagen var kommen, mycket blev annorlunda och det slutade med att jag agerade min egen flyttfirma i tre dagar..och DETTA har jag gnällt och klagat på ännu mera hos de jag kan kommunicera med även utan internet.
Därför meningen; "oj, att du inte har sagt nåt, då hade jag kunnat hjälpa till"..låter ganska lejm när allt redan är färdigt.

Spike har äntligen förstått att den som inspireras av mig när jag är ledsen och helt förvirrad kan jag aldrig funka ihop med.

på tal om annat
När jag körde runt och tvärs på ön i Atlanten fick jag en stark och väldigt bekant känsla av trygghet.
Jag känner igen den känslan från när jag var ett barn och lekte i skogen hela dagar. Då man är ute och det enda som finns är this moment. Man saknar inget och ingen. Man har inga problem och är inget problem.
Ute på ön när jag klätrade på vulkanberg med getar eller vandrade på stigen längst havsklippor med någons hund kom jag ihåg den lilla barnälvan. Hon som visste om vartenda rådjursstig, vartenda blåbärsbuske, vartenda kotte. Hon som skällde ut kronhjortar som slogs framför hennes fönster. Hon som hade snigelfarmen och var som starkast i snöstormen.
Ute på ön blev jag complete och i ett med mig själv igen. Jag vill behöva en riktig jeep som man kan lasta med saker i och köra i terräng. Därför måste jag skaffa mig ett jobb eller bo där man inte klarar sig utan att ha en sån.:-)

3 kommentarer:

beerbelly sa...

Håller med om att det är lite sent att kamma hem kompis poäng när det är klart.
Bra om allt gått bra med flytten nu?
Trivs i nya boet osv?
skönt tal om annat. Låter som det var väldigt välbehövligt och som en trevlig barndom :)
Ha en bra kväll och super bra helg.
Kram

Greenchili sa...

Kronhjortar som slogs utanför fönstret låter magiskt. Fast lite skrämmande med.

Sitter o dricker cabernet syrah, snusfri och galen ;) Puss!

11 - Menea sa...

förfan Chill' din lilla magiska skrämmande stadsflicka :-) skärp dig för helvete