tisdag 1 januari 2008

En hyllning

På vägen ner till ekvatorn läste jag att Renata Chlumska har en ny kille :-)

Hennes första man, hennes livskamrat Göran lämnade henne. Han försvann väldigt hastigt och lämnade henne ensam med deras gemensamma planer,löfter och drömmar. Han lämnade henne med en stor sorg och förtvivlan som hon var tvungen att ensam ta sig genom. Även då förblev han den perfekta mannen för henne, hennes hero och den största kärlek som hon ville hedra för alltid.
Göran betraktade henne som sin partner och var alltid stolt över henne och hennes framgångar.
Han lämnade henne men han tog inte tillbaka sina ord. Han bytte inte ut henne på en kväll som ett värdelöst kort som plötsligt inte längre ansågs passa i hans delusional framtid.
Göran dog bara. Han ramlade ner från en klippa och dog som en STOR man och hans skor måste varit jävligt svåra att fylla.
Renata, jag beundrar dig, du är min inspirationskälla och min heroess. Jag lovar att jag aldrig ger upp.

2 kommentarer:

beerbelly sa...

Jo de hade nog ett speciellt förhållande och då menar jag inte "bara" att de höll ihop förstås.

Bra med inspiration. 2008 ska bli ett bra år!
Kram.

Greenchili sa...

Bra att hon hittat någon att dela sitt liv med, trots den stora sorgen. Skönt att ha dig hemma igen min Älva <3