lördag 1 december 2007

ehh ..what ever..gott om tid

Om flyget gar klockan halv atta och om jag inte har nan vaska att checka in, da racker det gott o val att jag lamnar hemmet klockan fem. Gott om tid...leende pa lapparna...en latte macchiato i handen..iPod matad med vad jag vill hora..kan riktigt se framfor mig den har scenen,nar man ror sig langsamt pa perrongen, helt outstanding,skarp och lysande, omsluten av en rusande, suddig, gra folkmassa. Kannde mig som placerad i en annan dimension...naval..sittandes i ett lite granna forsenat tag, vinkar jag av lite nostalgiskt nattaget till ostersund.....hamtar ut min biljett och promenerar oberord mot security control..jaja danskjavel..jag ar inte dov jag forstar bara inte vad du sager..njaa, kanske inte helt ratt stalle att pa ett valdigt tydligt satt manifestera vad man anser om danska spraket..ehh...what ever..gott om tid..ska bara snabbt kolla vad de har for whisky i affaren och sen skaffar jag mig upplysningar vart jag ska ga...det roliga ar att man inte riktigt fattar att de kallar efter en nar man hor bleugleulouea blablabla mouenika baoued...allt faller battre pa plats da de sager att miss m b...should really go to gate number A17..? vad ska man dar sa tidigt?...what ever...coolt..slipper kolla vart jag ska...eftersom jag har hittat pa min egen tid da flyget skulle lyfta och darmed aven landa, fick jag vanta en BRA stund innan resan kunde fortsattas mot snon.
Alvan kom fram i snostormen klockan halv ett pa natten..Hon var jatte fin..och ville stanna..

1 kommentar:

Greenchili sa...

Det låter fullkomligt ljuvligt att åka på minisemester bara sådär. Glöm inte lägga upp bilder när du kommer hem!!!

Kram