fredag 9 november 2007

fredag kväll

Även då champagne serverades först när doktoravhandligen var klarförsvarad, var vi tvungna att vakta varandra för att inte störa med snarkandet.
Oavset hur spännande och intressant ämnet i fråga är; Man kan bara inte sätta folk i mjuka sköna biostolar och dämpa belysningen när man förväntar sig deras upmärksamhet i tre timmar.
När jag tänker efter..så är det faktiskt helt coolt att bli bjuden på sådana event. Ännu ballare är att förstå vad som sägs där.

På tal om annat
Det finns så mycket folk i världen som är uttråkade och uttömda av sina enorma liv. Deras desperata förhoppning om frälsning genom att "rädda världen" gör att ett vanligt volontärarbete har blivit en väldigt lukrativ affär som till slut bara de förmögna med sina förvrängda livsvärderingar har råd med.
Ingen tycks bry sig om att kombination av pengar, makt och uttömda människor blir under såna förhållanden som ett dödlig virus.
Till slut blir världen räddad och omvandlad till den som välgörarna har velat bli frälsta från.
Jag önskar att någon kommer och räddar oss; lär oss hur man älskar, bryr sig, värdesätter, respekterar och tar hand om varandra och hjälper oss att komma tillbaka till den människan som ser, vårdar, upplever och tar vara på det som fortfarande kan kallas naturen.

Jag är skyldig att visa till min princess vad är viktigt här i livet, få bort henne från den vansinniga onödiga lyxen och vardagliga madness som alla blir utsatta för och få kan hantera. Om bara för en eftermiddag i veckan.
Jag vet inte riktigt hur det kommer att gå till men jag önskar mig lycka till.

1 kommentar:

Greenchili sa...

Det kommer åtminstone finnas en chans att det funkar om du ger dej fan på det.

Love